ایمنی سفرایمنی کودکانتصادفات جاده‌ای

امنیت کودکان

بررسی اجمالی

امروزه در تصادفات، کودکان ایمن­‌تر از گذشته هستند. میزان مرگ و میر ناشی از تصادف وسیله نقلیه موتوری به ازای هر میلیون کودک کمتر از ۱۳ سال، کمتر از یک چهارم نسبت به سال ۱۹۷۵ می‌­باشد. میزان مرگ کودکان در وسایل نقلیه مسافربری ۶۱ درصد کاهش یافته است، درحالیکه کشته شدن آن‌­ها بعنوان عابر پیاده و دوچرخه‌سوار کمتر از یک دهم نرخ سال ۱۹۷۵ است.

استفاده از یک نگهدارنده مناسب برای کودک می­تواند باعث کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات شود. صندلی‌­های ایمنی مناسب کودکان در هنگام تصادفات، نسبت به کمربند ایمنی، از کودک محافظت بیشتری می­‌کند.

نگهدارنده مناسب سن و وزن کودک انتخاب کنید و هرگز از صندلی محافظ کودک در صندلی جلوی اتومبیل استفاده نکنید و همیشه این محافظ را در صندلی عقب قرار دهید.

آمارها

تصادف وسیله نقلیه موتوری همچنان دلیل اصلی مرگ و میر کودکان است. در مجموع، ۸۴۴ کودک زیر ۱۳ سال در تصادفات وسیله نقلیه موتوری در سال ۲۰۱۹ جان خود را از دست دادند. تقریبا در سه چهارم این مرگ و میرها، کودکان سوار بر موتورسیکلت بودند.

تعداد مرگ و میر کودکان در وسایل نقلیه مسافربری، از سال ۱۹۷۵ به بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. میزان این­گونه مرگ و میر به ازای هر میلیون کودک نیز به طرز چشم‌گیری کاهش یافته و به ۷/۱۱ مرگ در هر میلیون کودک رسیده در سال ۲۰۱۹ رسیده است که نسبت به سال ۱۹۷۵، ۶۱ درصد کاهش یافته است.

حمل و نقل ایمن کودکان

استفاده از محافظ مناسب می‌­تواند به کاهش بیشتر مرگ ­و میرها کمک کند. در سال ۲۰۱۹، تعداد کودکان کشته شده در تصادفات که بدون مخافظ بودند یا به طور مناسب از طریق محافظ نگه داشته شده بودند، ۲۰۹ نفر بود.

قرار دادن کودکان در صندلی عقب، خطر آسیب ­دیدگی منجر به مرگ را برای کودکان تا ۳ سال، تقریبا سه چهارم و برای کودکان ۴ تا ۸ سال تقریبا به نیم، کاهش می­‌دهد. قراردادن کودکان، مخصوصا نوزادان در صندلی جلو مرگ در اثر باد شدن کیسه هوا را افزایش می­‌دهد.

استفاده از هرگونه محافظ کودک، از نبود محافظ کودک بهتر است اما یک صندلی ایمن، بهترین محافظت از کودک را ایجاد می­‌کند. صندلی‌های ایمنی مناسب کودکان در هنگام تصادفات، محافظت بیشتری نسبت به کمربند ایمنی دارند. استفاده از این صندلی‌­ها مرگ ناشی از تصادفات برای کودکان ۱ تا ۴ سال را ۵۴ تا ۵۹ درصد کاهش می­‌دهد. در مقایسه استفاده از کمربند ایمنی برای کودک، مرگ در تصادفات را تنها ۳۶ درصد کاهش می­‌دهد.

استفاده از صندلی ایمنی کودک، برای کودکان ۲ تا ۶ سال، حدود ۲۸ درصد، مرگ و میر ناشی از تصادفات را کاهش می­‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا