اخبارایمنی جاده‌هاتصادفات جاده‌ای

وزیر راه چه برنامه‌هایی را در اولویت خود برای بخش راه‌های کشور در نظر بگیرد؟

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز، ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی تاکید کردند و قول دادند که این موارد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

از وزارت راه و شهرسازی، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، در ادامه جلسات خود با نمایندگان مجلس در ۲۵ مرداد ماه نیز با حضور در خانه ملت و شرکت در جلسات کمیسیون های مختلف جوابگوی سوالات نمایندگان بود.

تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی و حل مشکلات مسکن در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

ادامه جلسات اعضای کمیسیون­‌های مختلف مجلس یازدهم با وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به ارائه برنامه‌­های خود پرداخت و پاسخگوی سوالات نمایندگان بود.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در در تشریح نشست بعدازظهر امروز (دوشنبه ۲۵ مرداد ماه) این کمیسیون با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، عنوان کرد: در بخش دوم نشست بعد از ظهر امروز، جلسه‌ای با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشتیم که وی برنامه‌های خود را برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم و همچنین توسعه راه‌های کشور بیان کرد.

حاجی پور یادآور شد: اعضای کمیسیون نیز به موضوع توسعه خطوط ریلی و حل مشکلات در حوزه مسکن و تامین آن برای اقشار مختلف مردم تاکید داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: موضوع امنیت راه‌­های کشور نیز یکی دیگر از موضوعاتی بود که مورد تاکید نمایندگان مجلس بود. همچنین در این نشست مطرح شد که با توجه به سوابق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین وزارت نفت، انتظار می رود وی بتواند بسترسازی لازم برای توسعه بخش حمل و نقل را داشته باشد.

لزوم نوسازی ناوگان هوایی، استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی

کمیسیون اقتصادی مجلس هم امروز دوشنبه ۲۵ مرداد یکی از میزبان­‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بود. در این خصوص غلامرضا مرحباء، سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابت نشست اعضای این کمیسیون با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در نشست با وزیر راه و شهرسازی آینده مباحث خود را در زمینه تکمیل طرح مسکن ملی و پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگراهی مطرح کردند.

وی ادامه داد: رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را تشریح کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این نشست ابتدا نمایندگان نظرات و مباحث خود را مطرح کردند و وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی دولت آینده ضمن ارائه برنامه‌های خود برای تصدی گری در این وزارتخانه به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت آینده و نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی در زمینه طرح مسکن ملی، راه‌سازی، نوسازی ناوگان هوایی، استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی و بزرگ‌راهی و کاهش تصادفات جاده‌ای مطرح کردند.

اهمیت رفع نقاط حادثه خیز و ارائه برنامه مناسب برای کاهش تصادفات جاده‌ای

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در تشریح نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح و نمایندگان دغدغه‌های خود در حوزه راه و شهرسازی مطرح کردند.

شیخی ادامه داد: نمایندگان همچنین در نشست با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز، ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر و بهسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری تاکید کردند و وزیر راه قول داد که در صورت رای اعتماد این موارد را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

توسعه حمل و نقل ریلی داخلی و  خارجی و توجه ویژه به مسکن های اجتماعی و اتمام نهایی مساکن مهر

قاسمی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون قضایی مجلس و نشستن پای صحبت با نمایندگان این کمیسیون ضمن ارائه برنامه‌های خود در خصوص حمل و نقل و مسکن قول و قرارهایی گذاشت. حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس از قول وزیر پیشنهادی راه برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن و همچنین تاکید نمایندگان بر تقویت و توسعه راه‌های شهری و روستایی و همچنین حمل و نقل ریلی و هوایی در نشست با این وزیر پیشنهادی خبر داد.

وی در تشریح نشست اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم، گفت: قاسمی در این نشست برنامه‌های خود را ارائه کرد و نمایندگان هم مطالبات و دغدغه‌های ملی و منطقه‌ای خود در حوزه راه و شهرسازی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون بر ضرورت توجه وزیر راه آینده به تقویت و توسعه شبکه‌های راه‌های شهری و روستایی، حمل و نقل ریلی داخلی و خارجی از جمله اتصال ریلی ایران به چین از مسیر افغانستان، اینچه برون به ترکمنستان و چین و همچنین حمل و نقل هوایی تاکید کردند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس یازدهم یادآور شد: تقویت فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین منطقه آزاد فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، توجه ویژه به مسکن‌های اجتماعی و اتمام نهایی مساکن مهر و تسریع در بافت‌های فرسوده از جمله مباحثی بود که مورد تاکید اعضای کمیسیون قرار گرفت.

آقای نوروزی ساخت سالانه یک میلیون مسکن، تقویت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، تسریع در جاده ترانزیت شمال به جنوب، تکمیل راه‌آهن ایران به چین از مسیر افغانستان، توجه جدی به مسکن اجتماعی، تکمیل و اتمام مسکن‌ مهر و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری را از جمله برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دانست.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در ادامه حضور خود در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، عصر امروز (دوشنبه، ۲۵ مرداد ماه) در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس حضور یافت و با اعلام و تشریح برنامه‌های خودبه سوالات نمایندگان پاسخ داد. اعضای فراکسیون نیز در ادامه به ارایه پیشنهادات و سوالات از وزرای پیشنهادی پرداختند و وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، پاسخ مبسوطی ارائه کرد.

منبع :

https://www.irna.ir/news/84439433

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا