جاذبه‌های دیدنی راه‌های کشور

جاذبه‌های گردشگری جاده عباس آباد به کلاردشت

جاده عباس آباد به کلاردشت یکی از زیباترین جاده‌های شمالی کشور است که جاذبه‌های دیدنی بیشماری در مسیر آن قرار دارد. اگر می‌خواهید با جاذبه‌های گردشگری جاده عباس آباد به کلاردشت آشنا شوید؛ با ما همراه باشید.

جاده عباس آباد یک مسیر رویاییست که در استان مازندران قرار دارد. در این مسیر شاهد طبیعت و دیدنی‌های چشمگیری مانند پارک جنگلی خشکه‌داران، ییلاق مازیچال، دریاچه عباس‌آباد، دریاچه ولشت و… خواهید بود که تماشای آن‌ها به خصوص در فصل بهار لذتی وصف نشدنی دارد.

گردشگران همواره نگاه ویژه‌ای به شهرهای شمالی دارند؛ به گونه‌ای که حتی در تعطیلات کوتاه مدت نیز شاهد سیل عظیم مسافران به شمال کشور هستیم. منطقه گردشگری کلاردشت یکی از مقاصد پرطرفدار بین مسافران است که جاده عباس آباد یکی از راه‌های رسیدن به این منطقه می‌باشد. مسیر عباس‌آباد به کلاردشت خود مملو از جاذبه‌های گردشگری است و به تنهایی می‌تواند خالق یک خاطره رویایی باشد. از این رو قصد داریم در این مطلب طبیعت و دیدنی‌های این مسیر را معرفی کنیم.

جاده عباس آباد به کلاردشت کجا قرار دارد؟

جاده عباس آباد به کلاردشت در استان مازندران قرار دارد که با 25 کیلومتر طول، دو شهر عباس آباد و کلاردشت را به هم وصل می‌کند. عباس آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و 24 کیلومتری شرق تنکابن جای گرفته است. جاده ساحلی که شما را از عباس آباد به کلاردشت می‌رساند؛ جاده‌ای بسیار زیبا و در عین حال قدیمی است که در سال 1354 ساخته شده است. در این مسیر سرسبز، دریاچه‌ها، چشمه‌ها، روستاها و ییلاقات چشم‌نوازی دیده می‌شود که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

جاذبه‌های دیدنی جاده عباس‌آباد به کلاردشت

پارک جنگلی خشکه‌داران

پارک جنگلی خشکه‌داران یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مازندران است که در این مسیر قرار دارد. پارک خشکه‌داران مملو از درختان سر به فلک کشیده، گونه‌های نادر حیوانی و گیاهی است. همچنین در سال‌های اخیر یک موزه حیات وحش شامل حیوانات تاکسیدر می‌شده و گونه‌های مختلف گیاهی در این پارک دایر شده است.

روستای مازیچال

روستای ییلاقی مازیچال در ارتفاع 2650 متری از سطح دریا قرار دارد و جلوه‌ای از ترکیب جنگل، چشمه، آبشار، ابر، حیات وحش و ویلاهای مختلف است.

دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد بعد از روستای علی تپه قرار دارد که در وسط آن یک عمارت قجری زیبای متعلق به دوران فتحعلی شاه به چشم می‌خورد.

دریاچه ولشت

دریاچه سبز رنگ ولشت یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جاده عباس آباد به کلاردشت است که در دل کوه‌های البرز جای دارد. دریاچه ولشت با 15 هکتار مساحت و 22 متر عمق یکی از 10 دریاچه آب شیرین ایران است که زیستگاه مناسبی برای آبزیان بشمار می‌رود. قورباغه، مار ماهی، ماهی سفید، ماهی کولی، شاه کولی و اردک ماهی از جمله آبزیان این دریاچه هستند. بوته‌های اطراف دریاچه نیز پناهگاهی برای مرغان مهاجر می‌باشند. در دریاچه ولشت می‌توانید به تفریحات آبی مانند قایق سواری، بیگ‌بال، بناناسواری، شاتل، جت اسکی و … بپردازید.

تپه کلار

تپه کلار، منظره‌ای باشکوه از دشت‌های سرسبز است که در شرق کلاردشت قرار دارد که برای رسیدن به آن باید وارد خیابان کلار شوید و بعد از یک کیلومتری رانندگی، پیاده از تپه بالا بروید. جالب است بدانید که در این منطقه اشیای باستانی مختلفی کشف شده و به همین دلیل بهشت باستان شناسان نیز نامیده می‌شود. جام زرین کلاردشت که در موزه ملی نگه­داری می‌شود نیز در تپه کلار کشف شده است.

مرداب دیوک

در جاده عباس‌آباد به کلاردشت، در نزدیکی روستای پیمبور و بعد از پشت سر گذاشتن جاده آسفالته از خودرو پیاده شوید تا از مسیر پیاده‌روی به مرداب وهم­انگیز دیوک برسید. در این منطقه جنگلی، تنه پوسیده درختان از دل مرداب خزه‌بسته بیرون آمده و در دل مه پیش رفته­ است. شنیدن صدای جیغ پرندگان در چنین فضایی، هیجانی توام با وهم به شما القا خواهد کرد.

روستای طوی­دره

6 کیلومتر بعد از کلاردشت به روستای دنج و بکر طوی­دره می‌رسید که بین جنگل و رشته‌های کوه‌های البرز قرار گرفته و مناظر بی‌نظیری را خلق کرده است. کارگاه‌های قالیبافی طوی­دره، مراسم‌های سنتی مردم این روستا و مهمان‌نوازی آن‌ها زبان‌زد هستند.

روستای مکارود

در نزدیکی طوی­دره و در دل جنگل عباس آباد، روستای زیبای مکارود قرار دارد که در غرب آن، مرتعی سرسبز و ایده‌آل برای چادر زدن و اقامت مسافران دیده می‌شود.

روستای کردیچال

روستای کردیچال واقع در جنوب کلاردشت شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعدد، چشمه‌های زیبا و مسیرهای کوهنوردی چشم‌نواز است.

کاخ اجابیت یا اجابت

عمارت زیبای اجابیت در دوره پهلوی در کلاردشت ساخته شد. ورود به کاخ اجابیت ممنوع است اما تماشای معماری باشکوه آن از بیرون خالی از لطف نیست.

سنگ سماور

سنگ سماور یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جاده عباس­آباد به کلاردشت است که به صورت طبیعی و کاملاً عمودی روی ارتفاعات علم کوه قرار گرفته است.

قله علم کوه

اگر به کوهنوردی حرفه‌ای علاقه دارید و یک مربی توانمند نیز دارید؛ می‌توانید از کوهنوردی در ارتفاعات علم‌کوه لذت ببرید؛ در غیر این صورت به کوهنوردی در این مسیر صعب‌العبور فکر نکنید.

روستای لاهو

روستای لاهوی کلاردشت، تپه کلار را در خود جای داده است و در کنار روستای زیبای مجل قرار دارد که جنگل مجل را فرا گرفته است. جالب است بدانید که اولین مدرسه نوین لاهو در سال 1301 ساخته شده است.

آبشار آکاپل

آبشار آکاپل با 20 متر ارتفاع یکی بزرگ‌ترین آبشارهای کلاردشت است که در جنگل رودبارک قرار دارد. اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر کردید؛ حتماً از آبشار آکاپل دیدن کنید زیرا به یک تندیس یخی بی‌نظیر تبدیل می‌شود.

دریاچه هفت خوان

دریاچه هفت خوان، مقصدی رویایی برای مسافران جاده عباس‌آباد به کلاردشت است که برای رسیدن به آن باید کمی کوهنوردی کرده و به تخت سلیمان برسید.

مجتمع تفریحی باغ چمن

بعد از رسیدن به کلاردشت می‌توانید از مناظر دیدنی، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، امکانات تفریحی و سوئیت‌های مجتمع باغ چمن استفاده کنید. مجتمع تفریحی باغ چمن یکی از معروف‌ترین مراکز گردشگری کلاردشت است.

مراکز دیدنی مذکور فقط بخشی از جاذبه‌های گردشگری جاده عباس‌آباد به کلاردشت هستند. در بین سایر جاذبه‌های دیدنی این مسیر می‌توانیم به روستای سیاه‌بیشه، روستای رودبارک، روستای سردآب­رود، روستای هریجان و… اشاره کنیم.

جاذبه‌های گردشگری جاده عباس‌آباد به کلاردشت از بهترین جاذبه‌های دیدنی مازندران هستند. فقط دقت داشته باشید که در ایام تعطیل ممکن هست که با ترافیک سنگینی در این مسیر مواجه شوید. همچنین اگر در فصول زمستان و پاییز به این جاده سفر می‌کنید؛ حتماً زنجیر چرخ، لوازم گرمایشی و لباس‌های گرم همراه داشته باشید تا در نهایت سفری به یادماندنی و شیرین را تجربه نمایید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا