اخباروضعیت‌ راه‌های کشور

ممنوعیت تردد بین شهری برای خودروهای بومی گیلان لغو شد

جانشین رئیس ستاد کرونا گیلان گفت: با توجه به افزایش ترددهای بین شهری برای انجام کار کشاورزی، ممنوعیت تردد برای خودروهای بومی گیلان تا پایان فصل زراعی در شهریور ماه لغو شد چرا که در آخرین رنگ بندی‌های اعلام شده ۱۰ شهر استان گیلان نارنجی و هفت شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: با توجه به برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم و اهمیت موضوع سلامت، اولیا و کادر مربیان و معلمان در هنگام برگزاری آزمون با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا تمهیدات لازم اتخاذ شد.

جانشین رئیس ستاد کرونا گیلان در ادامه با اشاره به تأکید بر رعایت فاصله دو متری میان دانش آموزان در هنگام آزمون، گفت: در زمینه مراقبت بهداشتی از دانش آموزان و عوامل اجرایی در صورت مشاهده موارد مشکوک با ارائه کد ملی به دانشگاه علوم پزشکی استان مراقبت شده و روند درمانی آن‌ها پیگیری و طی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از دانش آموزان مبتلا نیز در یک محیط جداگانه و ایزوله آزمون گرفته می‌شود، اضافه کرد: کارت ورود به جلسه آزمون نیز الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی دانش آموزان برای دریافت کارت نیست.

قاسم نژاد ادامه داد: برای تصحیح کنندگان اوراق امتحانی نیز در حوزه‌های آزمون تمهیدات لازم پیش بینی شده است، ادامه داد: در مورد مدارس شبانه روزی این دو پایه با کاهش دانش آموزان در خوابگاه‌های خود مقرر شده که آزمون‌های برگزار کنند.

وی همچنین به اعمال قانون در زمینه ممنوعیت ترددها و انجام ترددهای غیر مجاز استان گیلان جز استان‌های نخست برای اعمال قانون است، افزود: بخشی از این اعمال قانون‌ها مربوط به خودروهای حامل کارگران شالیزارها با توجه به فصل زراعی است که انجام این ترددهای اجتناب ناپذیر است.

بر اساس تصمیم ستاد استانی کرونا تردد خودروهای بومی گیلان از امروز تا پایان شهریور یعنی پایان فصل کشاورزی مجاز است، تأکید کرد: این آزاد بودن ترددهای جدای از ممنوعیت تردد شبانه است که به قوت خود باقی است و در صورت تغییر رنگ بندی کرونایی برای حفظ سلامت شهروندان قطعاً این مصوبه لغو خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا