اخبارتحلیل‌های وضعیت راه هفتگیگزارشاتوضعیت‌ راه‌های کشور

پیش بینی وضعیت تردد در ایام تعطیلات پایان صفر 1400

پیش بینی می‌شود متوسط تردد بین استانی و سفرها در روزهای 12 تا 17 مهر، نسبت به متوسط تردد بین استانی شهریورماه بین 9 تا 12 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 10 تا 13 درصد افزایش تردد روی دهد.

پیش بینی می‌شود متوسط تردد 12 تا 17 مهر حدود 8 تا 12 درصد از متوسط تردد شهریور ماه بیشتر باشد.

انتظار می‌رود با توجه به تعطیلی روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه، کاهش شیوع کرونا، شرایط آب و هوایی و برگزاری مجازی مدارس و دانشگاه‌های کشور با عنایت به کاهش محدودیت تردد بین استانی، تقاضای سفر افزایش پیدا کند. پیش‌بینی می‌شود که متوسط تردد بین استانی در روزهای 12 تا 17 مهر، نسبت به متوسط تردد بین استانی شهریور ماه بین 9 تا 12 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین 10 تا 13 درصد افزایش تردد روی دهد.

انتظار می‌رود با توجه به کاهش محدودیت‌ها، از روز دوشنبه 12 مهر تا روز شنبه 17 مهر، به صورت متوسط روزانه حدود 1 میلیون و 950 هزار وسیله نقلیه تردد بین استاني در كشور مشاهده شود.

پیش‌بینی می‌گردد بیشینه تردد در روز 12 مهر در محورهای آزادراه‌های تهران-کرج، قروین-کرج، تهران-قم و تهران-ساوه طی ساعات 17 تا 22 روی دهد.

با توجه به تقاضای سفر به استان‌های شمالی پیش بینی می‌شود که در صورت عدم اعمال محدودیت؛ تردد در محور‌های چالوس، هراز، رشت-قزوین و فیروزکوه در برخی ساعات به صورت سنگین یا نیمه سنگین صورت گیرد. ضمنا با توجه به تقاضای زیارت حرم مطهر رضوی در پایان ماه صفر، انتظار می‌رود که در روزهای 13 تا 15 مهر ماه محورهای منتهی به شهر مشهد در برخی ساعات دارای بار ترافیکی نیمه‌سنگین باشد.

پیش بینی می‌شود متوسط تردد 12 تا 17 مهر حدود 1 میلیون و 950 هزار وسیله نقلیه باشد.

انتظار می‌رود که در صورت عدم ممانعت فیزیکی پليس راه از تردد بین استانی برای خودروهای غیر بومی، تردد در محور آزادراه تهران-کرج در ساعات 14 تا 22، کرج-چالوس در ساعات 16 تا 21 و در محور هراز (رودهن-آمل) در ساعات 16 تا 20 روز دوشنبه 12 مهر در برخی مقاطع ترافیک به صورت سنگین با سطح سرویس E باشد.

پیش‌بینی می‌شود که در موج سفرهای برگشتی در روز 16 مهر ماه، تردد در محور چالوس-کرج از ساعت 12 تا 21، در محور هراز (آمل-رودهن) در ساعات 16 تا 20، در آزادراه قم-تهران 17 تا 20 بیشینه باشد و وضعیت ترافیک در برخی مقاطع به صورت سنگین با سطح سرویس E صورت پیش‌بینی می‌گردد.

انتظار می‌رود در محور آزادراه رشت-قزوین و در محور فیروزکوه طی ساعات 15 تا 21 و در آزادراه تهران-ساوه از ساعت 18 تا 20 وضعیت ترافیک نیمه سنگین باشد. انتظار می‌رود در سایر محورها روان و در برخی ساعات نیمه روان باشد.

پیش بینی انباشت 80 هزار وسیله نقلیه در استان مازندران، 60 هزار وسیله نقلیه در استان گیلان، 50 هزار وسیله نقلیه در استان خراسان رضوی

برآورد می‌شود در صورت عدم ممانعت در ورودي استان‌ها، بیشینه انباشت وسایل نقلیه از 12 تا 17 مهر حدود 90 هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و 60 هزار وسیله نقلیه در استان گیلان و در همین بازه تخلیه وسایل نقلیه از استان‌های تهران و البرز حداکثر 250 هزار وسیله نقلیه باشد.

همچنین پیش بینی می‌شود که در این بازه بیشینه انباشت وسایل نقلیه در استان خراسان رضوی حدود 50 هزار وسیله نقلیه باشد.

مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته بیانگر ارتباط مستقیم میزان مبتلایان به کرونا و میزان تردد می‌باشد، بطوریکه با افزایش 1 درصد در تردد حدود 9/1 درصد افزایش در مبتلایان به کرونا رخ می‌دهد. با توجه به شیوع نسبی بیماری در کشور، به نظر می‌رسد که افزایش سفرها می‌تواند موجب جلوی روند کاهشی شیوع بیماری در سطح کشور را بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا