اخبارکووید ۱۹محدودیت ترددهای کرونایی

کاهش ۱۱ درصدی تردد شبانه در قزوین

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: در پی اعمال محدودیت‌های قرنطینه اخیر در هفته گذشته، میزان تردد شبانه در شهر قزوین ۶/۱۱  (یازده و شش دهم) درصد نسبت به هفته پیش از آن کاهش یافت.

وی افزود: بر اساس این آمار ۵/۱۴ (چهارده و نیم) درصد کاهش در راه‌های عبوری نظیر بلوار شهید سلیمانی، شهید بهشتی و شهید باهنر بود و ۶/۸ (هشت و شش دهم) درصد کاهش در ترددهای مرکز شهر اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در این مدت ترددهای کل روز ۹/۴ (چهار و نه دهم) درصد کاهش یافت، اضافه کرد: ۳/۵ (پنج و سه دهم) درصد کاهش در راه‌های عبوری و ۲/۴ (چهار و دو دهم) درصد کاهش در مرکز شهر رخ داد.

به گفته زرآبادی‌پور؛ مقایسه هفته گذشته با مدت مشابه سال ۹۹ نشان می‌دهد تردد شبانه در شهر قزوین حدود ۵/۳۳ (سی و سه و نیم) درصد کاهش داشته است. در راه‌های عبوری ۲/۲۴ (بیست و چهار و دو دهم) درصد کاهش تردد و در مرکز شهر ۸/۴۲ (چهل و دو و هشت دهم) درصد کاهش رخ داده است.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: اما بر اساس همین مقایسه، تردد روزانه در شهر طی هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل حتی با افزایش نیز همراه بوده به طوری که ۳/۴ (چهار و سه دهم) درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان افزایش تردد روزانه در راه‌های عبوری ۶۷/۳ (سه و شصت و هفت صدم) درصد و در مرکز شهر ۹۶/۴ (چهار و نود و شش صدم) درصد بوده است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته با اجرای قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها مردم به واقع همراهی کردند، ادامه داد: سال گذشته همین امر منجر به کاهش ترددها شد؛ اما امسال نسبت به سال گذشته حتی با افزایش تردد روزانه نیز روبه‌رو هستیم.

زرآبادی‌پور اضافه کرد: گرچه هفته قبل نسبت به هفته پیش از آن کاهش تردد داشته‌ایم اما به اندازه کاهش تردد در مدت مشابه سال قبل نبوده است و در واقع می توان گفت که اثرگذاری محدودیت‌ها منوط به همراهی مردم و کاهش ترددهای آنان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا