جاذبه‌های دیدنی راه‌های کشور

جاذبه‌های گردشگری جاده رامسر به جواهرده

جاده رامسر به جواهرده با عبور از دشت‌های سرسبز و دامنه‌های پربرف، عروس شهرهای شمالی را به یکی از زیباترین ییلاق‌های مازندران می‌رساند.

جاده رامسر به جواهرده یکی از زیباترین جاده‌های شمالی کشور است. این جاده پرپیچ‌وخم در طول مسیر 28 کیلومتری خود از مناظر زیبایی عبور می‌کند. در انتهای مسیر، منطقه ییلاقی جواهرده با جاذبه‌های گردشگری مختلف در انتظار مسافرین نشسته است.

منطقه ییلاقی جواهرده، روستایی زیبا و جذاب است که در فاصله 200 متری از سطح دریا و ضلع جنوبی رامسر قرار دارد. جالب است بدانید که روایات مختلفی در مورد اسم این روستا وجود دارد. برخی معتقدند که اسم روستا از اسم اولین حاکم منطقه به نام جواهر گرفته شده است. اما به اعتقاد بعضی از اهالی، اسم روستا برگرفته از گنج‌های موجود در اعماق خاک این منطقه می‌باشد.

در هر حال برای رسیدن به این همه زیبایی باید از جاده رامسر به جواهرده عبور کنید. بدون شک این جاده یکی از زیباترین جاده‌های ایران است؛ جاده‌ای مملو از درختان سر به فلک‌کشیده که تنفس هوای تمیز و عبور از تونل‌های سبز را به شما هدیه می‌دهد. در این مقاله، جاذبه‌های گردشگری جاده رامسر به جواهرده را معرفی خواهیم کرد.

مسیر دسترسی به جاده رامسر به جواهرده

روستای جواهرده واقع در ضلع جنوبی رامسر حدود 28 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. برای رسیدن به این روستا باید به رامسر سفر کنید. بعد از رسیدن به میدان شهید رجائی رامسر به سمت جنوب برانید. بعد از عبور از سه‌راه فلسطین وارد جاده رامسر به جواهرده خواهید شد.

جاذبه‌های دیدنی جاده رامسر به جواهرده

در ادامه با برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی جاده رامسر به جواهرده آشنا می‌شویم:

1- بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود، مقصدی آرام برای گذراندن اوقاتی خوش در منطقه‌ای دنج است که در 9 کیلومتری جاده جواهرده قرار دارد. ترکیب جنگل انبوه و سرسبز با صدای آبشار، ضیافتی دلچسب برای نوشیدن یک لیوان چای هیزمی تدارک دیده است. چشمه آب معدنی جنگل نیز بسیار گوارا و قابل شرب است.

2- دریاچه قو

دریاچه قو مانند نگینی در طبیعت جاده جواهرده می‎درخشد. دریاچه مصنوعی قو در اصل از یک برکه کوچک به وجود آمده اما به صورت مصنوعی گسترش یافته است. آلاچیق‌های چوبی تعبیه‌شده در اطراف دریاچه، زمینه استراحت شما را در دل طبیعت فراهم کرده است. البته توصیه می‌کنیم که قایق‌سواری در این دریاچه را از دست ندهید. دریاچه قو در مسیری فرعی از جاده جواهرده قرار دارد و برای رسیدن به آن باید 5/2 کیلومتر در یک جاده خاکی رانندگی کنید.

3- آبشارها و چشمه‌ها

در این مسیر با آبشارها و چشمه‌هایی برخورد خواهید کرد که هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد! امکان ندارد بی‌تفاوت از کنار آن‌ها بگذرید. در کنار این چشمه‌ها و آبشارها می‌توانید عکس‌های بی‌نظیری بگیرید.

4- آبشار کوهستانی

در انتهای این جاده ییلاقی، آبشار دیدنی و نابی در انتظار شما نشسته است که برای رسیدن به آن باید از شیب‌های تند و مسیرهای باریکی عبور کنید. آب زلال، گوارا و سرد این آبشار یک میزبان تابستانی خارق‌العاده بشمار می‌رود. اگر به جواهرده سفر کردید، تحت هیچ شرایطی این آبشار را از دست ندهید.

5- مسجد آدینه

مسجد آدینه یکی از جاذبه‌های تاریخی این منطقه است که قدمت آن به 700 سال قبل برمی‌گردد. این مسجد در گذشته معبده و آتشکده میتراییان و زرتشتیان بوده که بعدها به مسجد تبدیل شده است. مسجد آدینه بر اساس معماری و فرهنگ مردم شمال احداث شده است. این مسجد بارها در معرض بلایای طبیعی بوده اما بیشترین خسارتی که متوجه آن شده ناشی از برخورد صاعقه با درخت کنار مسجد و در نتیجه آتش‌سوزی بوده است. در حال حاضر، مسجد آدینه بازسازی شده و پذیرای مراسمات سنتی و مذهبی مختلف مانند گلکاری دیوارهای مسجد است.

6- مقبره شاه یحیی

مقبره شاه یحیی یکی از جاذبه‌های مذهبی منطقه است که در چکاد قله سماموس قرار دارد.

بهترین زمان سفر به جاده رامسر به جواهرده

بدون شک سفر به جاده جواهرده یکی از ناب‌ترین لحظاتی است که در ذهن شما ثبت می‌شود. برای اینکه بیشترین لذت را از سفر به این منطقه ببرید، بهتر است فصل بهار یا تابستان را برای سفر انتخاب کنید. اگرچه از نظر شرایط آب‌وهوایی و طبیعی، فصول گرم سال بهترین زمان سفر به این جاده هستند اما تصویر رویایی ناشی از ریختن برگ‌های پاییزی در این جاده نیز بی‌نظیر است. مسیر رامسر به جواهرده در بیشتر روزهای پاییزی غرق در مه است که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. اما انصافاً برف‌های زمستانی این روستای ییلاقی نیز یک نقاشی شگفت‌انگیز در دل طبیعت خلق می‌کند. البته رانندگی در فصل زمستان در این جاده کمی خطرناک است.

طبیعت چشم‌نواز جواهرده را در کمتر جایی پیدا می‌کنید. جاده باریک و پرپیچ‌وخم رامسر به جواهرده، حس و تجربه‌ای متفاوت برجای می‌گذارد. این جاده با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی متعددی از شما پذیرایی خواهد کرد. البته اگر بهار یا تابستان به این جاده سفر کنید، قطعاً میزبان مهربان‌تر، زیباتر و بهتری برای شما خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا