۱۴۱، مرکز مدیریت راه‌های کشورتحلیل‌های وضعیت راه هفتگیگزارشات

استان‌های تهران و البرز رکورد دار سفرهای جاده ای در ایام عید فطر بودند

استان‌های تهران و البرز رکورد دار سفرهای جاده ای در ایام عید فطر بودند

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد :

 

استان‌های تهران و البرز رکورد دار سفرهای جاده ای در ایام عید فطر بودند

بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند از زمان اجرای طرح سفرهای ایام عید فطر از 30 فروردین تا 5 اردیبهشت 1402 به مدت 7 روز در مجموع 14 میلیون و 929 هزار و 322 تردد بین استانی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال 1401، 6 درصد و نسبت به مدت مشابه سال 1400، بیش از 92 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه های هوشمند بیشترین تردد بین استانی در روز یکم اردیبهشت با تردد بیش از دو میلیون و 580 هزار تردد ثبت شده است..
این گزارش می افزاید همچنین با بررسی سفرهای وسایل نقلیه به مبدأ استان‌های تهران و البرز، این وسایل نقلیه بیشتر استان های مازندران، گیلان، مرکزی، قم و اصفهان را به عنوان مقصد سفر انتخاب کرده‌اند که در این میان استان‌های مازندران و گیلان ، بیشترین سهم از پذیرش سفر را داشتند.
شایان ذکر است بیشترین تغییرات تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان‌های ایلام، کرمان، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ثبت شده و استان‌ کردستان بیشترین کاهش تردد بین استانی را داشت.
گفتنی است در محورهای منتهی به تهران مجموع تردد رفت و برگشت محورهای کرج-چالوس 31 درصد، محور هراز 26 درصد، محور فیروزکوه 48 درصد و آزاداراه تهران ساوه 25 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا