اخبار

جاده جدید هشتگرد- طالقان روز یکشنبه ۹ خرداد مورد بهره برداری قرار گرفت.

جاده جدید هشتگرد- طالقان روز یکشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عزیزاله شهبازی استاندار البرز مورد بهره برداری قرار گرفت.

جاده جدید هشتگرد- طالقان روز یکشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عزیزاله شهبازی استاندار البرز مورد بهره برداری قرار گرفت و به سال‌ها چشم انتظاری مردم این خطه برای برخورداری از جاده مناسب، پایان داده شد.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در حاشیه این آیین، گفت: شهرستان طالقان با جمعیتی حدود یکصد هزار نفر در ارتفاع حدود سه هزارمتری از سطح دریا قرار دارد و این شهرستان در واقع دورترین منطقه به مرکز استان یعنی کرج محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: عملیات احداث جاده هشتگرد – طالقان در سال ۱۳۷۵ کلنگ احداث جاده جدید طالقان بین شهرهشتگرد و شهرطالقان به زمین زده شد که بنا به عللی زمان تکمیل این پروژه به تاخیر افتاد.

جاده هشتگرد – طالقان به طول ۳۴ کیلومتر در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: این جاده به طول ۳۴ کیلومتر طی ۲ سال گذشته با اهتمام وزارت راه و شهرسازی تکمیل و آماده بهره برداری شد.

وی بیان داشت : در اجرای این پروژه ۹ میلیون مترمکعب خاک برداری و خاکریزی شده، ۶ هزار و ۲۰۰ متر دیوار حفاظتی، ۸۰ دهانه پل آبرو و یک دستگاه تونل به طول ۹۷۵ متر احداث شده که ارزش این پروژه افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مزیت‌های این پروژه

با افتتاح این پروژه مسیر ۹۰ کیلومتری طالقان – کرج، ۳۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود که کاهش زمان سفر، کاهش میزان مصرف سوخت و آلودگی هوا از مزیت‌های آن است.

خالقی ادامه داد: رونق گردشگری، کاهش ترافیک و حوادث رانندگی باید به مزیت‌های این جاده افزود.

مدیرکل راه وشهرسازی بیان داشت: با توجه به کوهستانی بودن مسیر، احداث این جاده یکی از پروژه‌های سنگین به لحاظ عمرانی محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا