۱۴۱، مرکز مدیریت راه‌های کشورتصادفات جاده‌ایراهداریوضعیت‌ راه‌های کشور

وضعیت توسعه بزرگراه‌های اطراف سیستان و بلوچستان

با حمایت نمایندگان مجلس در تخصیص اعتبارات بودجه و همت جهادی مسوولان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی در توسعه بزرگراه و بهبود وضعیت راه‌های استان انجام شده است.

سیستان و بلوچستان با برخورداری وسیع‌ترین و پهناورترین طول راه‌های کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می‌آید این در حالی است که وجود محور ترانزیتی چابهار به میلک به عنوان مهم‌ترین محور کریدور تجاری جنوب شرق و بروز سوانح رانندگی فراوان در استان ضرورت وجود راه‌های ارتباطی استاندارد را در این پهنه جغرافیایی کشور اجتناب‌ناپذیر کرده است.

با این حال، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با حمایت نمایندگان مجلس در تخصیص اعتبارات بودجه و همت جهادی مسوولان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دو سال اخیر اقدامات ارزشمندی در توسعه بزرگراه و بهبود وضعیت راه‌های استان انجام شده است که نوید آینده روشن برای توسعه منطقه را می‌دهد.

بررسی زیرساخت‌های حمل و نقل سیستان و بلوچستان

خیرالله خادمی، 24 شهریور 1400، در نشست بررسی زیرساخت‌های حمل و نقل سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مزیت ترانزیتی‌ و قرارگرفتن در شاهراه اقتصاد بین‌المللی این استان سبب شد در ۲ سال اخیر با تلاش و پیگیری‌های مدیران راه و شهرسازی منطقه شاهد رشد یک هزار برابری اعتبارات ساخت بزرگراه در این منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه بزرگراه در سیستان و بلوچستان ضمن کاهش تصادفات رانندگی سبب فراهم شدن زمینه اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی کشور و منطقه می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبارات ساخت بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان از ۲۶۰ میلیارد تومان سال ۹۹ با افزایش ۳۰۰ درصدی در سالجاری به ۷۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان در مسیر زاهدان – زابل در حال احداث است که بزودی با تخصیص به موقع اعتبارات در قطعات باقی‌مانده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان سفر به زاهدان بر ضرورت توسعه همه جانبه استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر بالفعل سازی ظرفیت‌های مرزی، معادنی و کشاورزی استان تاکید کرد.

وحیدی با اشاره به یکی از ظرفیت های بزرگ استان سیستان و بلوچستان در حوزه بازارچه های مرزی، خاطر نشان کرد: یکی از حوزه‌های کاری تبادلات مرزی و تجاری با کشورهای همجوار است این ظرفیت در استان سیستان و بلوچستان با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان بالاست.

وحیدی در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه توسعه ظرفیت‌های زیرساختی و حمل و نقلی استان امری جدی است؛ گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در حوزه معادن و کشاورزی، حمل و نقل ترکیبی در استان اعم از ریلی، جاده‌ای و هوایی باید تقویت و توسعه یابد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احداث کمربندی غربی شهر زاهدان در آینده نزدیک ضمن کاهش بار ترافیکی از داخل این کلان شهر سبب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نیز می‌­شود.

 

منبع : برگرفته از خبرگزاری ایرنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا