اخبارگزارشات

پیش بینی وضعيت ترافيك جاده‌اي – ۱۲ تا ۱۷ خرداد

در بازه زمانی 12 لغایت 17 خرداد 1400

انتظار می‌رفت با توجه به تعطیلات سه روزه 14 تا 16 خرداد و اتمام زمان امتحانات دانش آموزان افزایش سفر در کل کشور رخ دهد. اما با تصمیم ستاد کرونا در خصوص اعمال محدودیت‌ها پیش‌بینی می‌شود که در نهايت تردد بین استانی در روزهای پیش رو نسبت به ايام مشابه سال قبل، کاهش داشته باشد.

مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته بیانگر ارتباط مستقیم میزان مبتلایان به کرونا و میزان تردد بين شهري می‌باشد، بطوریکه با افزایش 1 درصد در تردد بين استاني حدود 1.9 درصد افزایش در مبتلایان به کرونا رخ می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که به صورت متوسط در روزهای 12 تا 17 خرداد، بین 1 میلیون تا 1 میلیون 200 هزار وسیله نقلیه بین استان‌های کشور تردد داشته باشند.

همچنین انتظار می‌رود با توجه به اعمال محدودیت‌ها از ساعت 12 روز چهارشنبه 12 خرداد‌ماه تا ظهر روز دوشنبه 17 خرداد ماه، و با توجه به اطلاعات موجود تردد در بازه‌های زمانی مشابه و در شرايط اعمال محدودیت‌های قبلی (تعطیلات عید فطر)، تردد در روزهای قبل از اعمال محدودیت به ویژه سه‌شنبه 11 خرداد در محورهای بین استانی افزایش داشته باشد. انتظار می‌رود بیشینه تردد در روز 11 خرداد در محورهای آزادراه تهران-کرج، قروین-کرج، آزادراه تهران-ساوه طی ساعات 14 تا 19 روی بدهد.

با توجه به سختگیری تردد به استان‌های شمالی پیش بینی می‌رود که تردد در محور‌های چالوس، هراز، رشت – قزوین و فیروزکوه به صورت روان باشد. همچنین در سایر محورهای بین شهری، سطح سرویس با توجه به تردد صرفا خودروهای مجاز هرگز از سطح سرویس C به معنای تردد پرحجم و روان بدتر نخواهد شد. البته ممکن است در مقاطع کنترلی مثل: پلیس‌راه‌ها و یا عوارضی‌‌ها به دلیل توقف وسایل نقلیه و نظارت پلیس راه، راهبندان‌ها و تاخیر‌های جزئی مقطعی مشاهده شود.

برآورد می‌شود با توجه به اعمال محدودیت‌ها حداکثر انباشت وسایل نقلیه از 12 خرداد لغایت 17 خرداد حدود 20 هزار وسیله نقلیه در استان مازندران و 15 هزار وسیله نقلیه در استان گیلان و در همین بازه تخلیه وسایل نقلیه از استان‌های تهران و البرز حداکثر 120 هزار وسیله نقلیه باشد.

 

بازنشر این مطلب، ضمن درج منبع (۱۴۱، مركز مدیریت راه های کشور) بلامانع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا